تماس با ما   صفحه اصلي   نقشه سایت   انگليسي   العربيه   اردو  
نسخه چاپي


دکتر کی‌نژاد تاکید کرد:

بخش‌های زیادی از سند 2030 دارای مشکلات جدی و متعارض با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است


سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، باید مبنا و اساس هر اقدام و برنامه ای در ارتباط با نظام آموزشی باشد.


دکتر محمد علی کی‌نژاد با اشاره به تعارض سند 2030 با سند تحول نظام آموزشی گفت: سند تحول  بنیادین آموزش و پرورش کشور که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، باید مبنا و اساس هر اقدام و برنامه ای در ارتباط با نظام آموزشی باشد.
وی با بیان این مطلب در در گفتگو با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 افزود: نخستین باری که این موضوع در جلسه شورای اسلامی شدن مطرح شد، اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی که در شورای اسلامی شدن عضویت داشتند، به اتفاق با این سند مخالفت کردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته در این رابطه کاملاً کار کارشناسی انجام شد و شورای اسلامی شدن با توجه به این کار کارشناسی با این سند مخالفت کرد.
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به قرار گرفتن این سند در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی و خارج شدن مجدد آن از دستور کار گفت:  اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی عقیده دارند، که سند تحول  بنیادین آموزش و پرورش که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده باید اساس هر  برنامه و اقدامی در ارتباط با نظام آموزشی باشد.
عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: با توجه به گزارش‌هایی که در جلسه اسلامی شدن دانشگاه‌ها داده شد، هر چند بخش کوچکی از این سند با سند تحول  بنیادین  آموزش و پرورش و سایر اسناد مغایرتی ندارد؛ اما بخش‌های زیادی از آن دارای مشکلات جدی و متعارض با سند تحول  بنیادین آموزش و پرورش است.
كد خبر:39923
منبع خبر:دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
تاريخ خبر:1396/02/20